Els infants haurien de treballar des de ben petits amb eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació.
Noves possibilitats expressives
L'ordinador proporciona una experiència mediada del món físic, es situa entre nosaltres i la realitat, ens dóna una visió indirecta del que passa però alhora ens proporciona eines molt potents. Aquestes eines no substitueixen l'experiència directa però en són un complement.
Pintar en pantalla, per exemple, no substitueix l'ús del pinzell i el llapis però els editors gràfics poden, a més d'oferir noves possibilitats expressives, fomentar una actitud de revisió i correcció actives. Gràcies a les possibilitats d'aquestes aplicacions podem: esborrar, desfer, canviar les propietats dels objectes...
L'ordinador actua com un amplificador de l'experiència d'escriure, dibuixar, classificar. Permet fer aquestes tasques de forma estimulant i eficaç.
L'ordinador, quan el sabem emprar correctament, ens allibera de les tasques més rutinàries i per tant, deixa la porta oberta per tal que ens centrem en els aspectes més reflexius, constructius i creatius. Cal vetllar perquè això sigui així.
Altres autors, com ara Jordi Vivancos, pensen que considerar l'ordinador només com una eina o una caixa d'eines ens limita, no ens deixa veure les enormes possibilitats que té l'ordinador en els entorns educatius. Podeu llegir la seva argumentació al bloc De les TIC a les TAC
L'ordinador s'ha convertit en eina principal dintre del procés d'aprenentatge. Es per això, que considero important destacar també la rellevància de la seva utilització com a eina en el marc de l'educació especial.
ResponEliminaHe posat un enllaç al meu bloc on explico els avantatges i beneficis envers l'ordinador com a eina en l'alumnat amb nee:
enllaç bloc yolanda
Sóc Nerea Arrizabalaga, del grup C de noves tecnologies.
ResponEliminaEl tema de l’ordinador com a eina dins l’aula m’interessa molt, i per aquest mateix motiu, una de les actualitzacions del meu blog tracta sobre aquest tema, més concretament l’actualització del dia 10 de desembre de 2008.
He de dir, que considero molt important la incorporació dels ordinadors dins l’aula, com bé explico a la meva actualització, per tal d’una millora a la qualitat educativa.
Gràcies a l’amplia proposta d’activitats i programes educatius informàtics, i la facilitat per buscar tot tipus de documentació; tot infant pot treballar molt més a fons totes les matèries.
Per a més informació, deixo la direcció del meu blog:
http://www.nerea-nt.blogspot.com/
En el seguent enllaç podreu trobar una ampliació d'aquest tema:
ResponEliminahttp://blanketa89.blogspot.com/2008/12/ampliaci-lordinador-com-eina.html
Blanca Jorba i Riba
NTAE 1B
L'ordinador com a eina crec que es un dels conceptes que ara es pot aplicar dins de les diferents àrees curriculars.
ResponEliminaÉs molt interesant de quina manera poden integrar les noves tecnologies dins l'aula. L’ús d’aquests mitjans suposa canvis en el procés d’aprenentatge i potencien un ensenyament més actiu i àgil. L’alumnat aprèn d’una manera informal i lúdica a mesura que va descobrint i assimilant els coneixements.
Al meu bloc podreu trobar una entrada referent a la integració de les noves tecnologies a l'educació musical. És un tema bastant interesant i crec que bastant relacionat amb aquesta entrada
http://marinaoc.blogspot.com/2009/01/la-msica-i-les-noves-tecnologies.html
Després d'haver llegit què són les TIC per Jordi Vivancos, he aportat al meu bloc què són les TAC des d'una versió de l'Educació de Catalunya.
ResponEliminaEl meu bloc