En aquesta metàfora es fa referència al programari que reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge. L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant.
Als anys 50 es parlava de que les "màquines d'ensenyar". Aquestes podien instruir l'alumne fins al punt de fer-se càrrec totalment de l'activitat del docent. La psicologia dominant en aquells anys era el conductisme. Aquestes màquines no varen tenir gaire èxit però amb l'aparició dels microordinadors es va reprendre la idea de fer programes que funcionessin com a tutors.
L'interès que té aquesta utilització tutorial de l'ordinador es troba en la capacitat que té la màquina per reproduir alguns aspectes de la relació entre el docent i l'alumne. Es pot establir un cert paral·lelisme entre el funcionament d'alguns programes informàtics i la modalitat d'interacció a classe caracteritzada per la seqüència:
iniciació (docent) - resposta (alumne) - avaluació (professor)
Aquest tipus d'interacció també es pot donar entre un alumne i un ordinador:
l'ordinador inicia, l'alumne respon i l'ordinador avalua; a continuació l'ordinador inicia un nou cicle
En la creació de programes tutorials es té present d'una banda la individualització del procés d'aprenentatge i la formulació de preguntes "a mida" i, d'una altra, la presentació d'informació significativa que ajudi l'alumne a avançar.
Pel que fa a la individualització, cal dir que no és fàcil que un programa informàtic detecti de forma "intel·ligent" el tipus d'error comés per l'alumne i les seves necessitats concretes així que en molts casos aquesta decisió la pren el mateix alumne, escollint quin considera que és el seu nivell de coneixements. De fet, els programes que menys es fan servir a l'escola són els sistemes tutorials intel·ligents i els més emprats són els anomenats programes d'exercici i pràctica.
Un exemple d'aquest tipus de programa seria Entrena't per llegir o bé les activitats de JClic.
Hola!
ResponEliminaComo con mi grupo estamos trabajando sobre el programa JClic, he pensado hacer una intervención sobre el utilizo del ordenador como tutor en mi blog.
Aquí os dejo el link:
http://giuliabcn.blogspot.com/2008/11/utilizo-del-ordenador-como-un-tutor-el.html
Giulia
Aquesta és l'entrada de la Giulia
ResponEliminaHola a tots, os envio el meu link personal perquè veien quina era la meva experiència amb el clic abans d'haver-lo après a fer funcionar a NTAE.
ResponEliminaEl link és:
htpp://normamv-norma.blogspot.com/2008/11/què-he-après-que-pot-fer-el-clic.html
Bones!
ResponEliminaEn el meu blog he fet una petita entrada parlant d'una pàgina web d'una empresa pública que ha iniciat un projecte educatiu a partir de jocs.
Aquí teniu l'adreça del meu blog:
Bones!
ResponEliminaEn el meu blog he fet una petita entrada parlant d'una pàgina web d'una empresa pública que ha iniciat un projecte educatiu a partir de jocs.
Cliqueu AQUÍ per entrar en el meu blog.
El funcionament de l´ordinador com a tutor, és una bona eina per tal de que els nens i nenes puguin repassar i ampliar els continguts realitzats a l´aula. A més, aquesta nova manera d´aprendre motiva a l´alumnat; ja que, aprenen, alhora que juguen, utilizen l´ordinador i reforcen o amplien coneixements. Tot i així, crec, que no hauríem d´adoptar la "tutoria de l´ordinador" com a única forma d´aprenentage perquè, les explicacions d´un mestre són necessàries, sobretot, quan s´introdueix un temari nou.
ResponEliminaAmb el programa JClic author podem realitzar, nosaltres mateixos, les activitats per l´alumnat. En el meu blog explico les diferents parts del programa.
http://marinaem4.blogspot.com/search/label/Jclic
Soc l'Helena dels grup 1-D i he fet una petita ampliació parlant dels programes educatius i les seves característiques.
ResponEliminaL'enllaç per aquesta intervenció es:
http://helenagc1.blogspot.com/2008/11/els-programes-educatius.html
Llegint aquests apunts he recordat que en el seu moment vaig parlar en el bloc sobre aquest tema, després d'haver llegit el llibre Tecnologies apliacades a l'educació. Capitol 1. En ell dono la meva opinió i després cito els paragràfs on surt aquesta informació en el llibre.
ResponEliminaAquí us deixo el meu bloc pel qui estigui interessat a llegir-ho: http://tecnocols.blogspot.com/
(Està a l'etiqueta de lectures)
Carles Cols,grup 1E
Quan vam començar l'assignatura de NTAE, es va obrir aquest debat: l'ordinador pot ser un bon mestre?
ResponEliminaJo vaig fer una entrada al meu bloc sobre aquest tema continuant el debat:
enllaç
El treball final de l'assignatura que he fet amb el meu grup ha sigut: JClic, per això hem creat un espai web on hi ha penjades: els apunts d'aquest tema que vam presentar a classe.
enllaç
Ordinador com a tutor? Aquest tema és molt interessant i pot crear un ampli debat en els educadors actuals. L'ordinador pot facilitar al nen la seva tasca d'aprenentatge perquè pot rebre l'informació directament de l'ordinador i el temps de realització d'un exercici i l'avaluació del mateix és més ràpid. Però el mestre de "carn i ossos" t'explicarà l'informació si tu no l'entens, l'ordinador aquesta tasca no la pot fer. Però s'ha de ser conscient de l'utilitat educativa e l'ordinador.
ResponEliminaEn el meu bloc amplio conceptes sobre aquest tema, podeu trobar-ho a l'etiqueta de Comentaris bloc assignatura.
Aquí està el link
comentari bloc
Hola nois! Sóc la Laura Molina del grup 1D.
ResponEliminaAquest tema és molt interessant i pot generar debats molt amplis. Així que he fet una intervenció al meu bloc, donant la meva opinió sobre aquest.
Si li doneu al Link se us obrirá el tema.
Link:
http://lauramolinaaguilar.blogspot.com/2009/01/intervenci-al-bloc-de-lassignatura-ntae.html
Hola!sóc l'Oriol Valls del grup 1F.
ResponEliminaAquest tema és molt interesant i penso que sempre generarà debats, mai podrem treure l'aigua clara o decantar-se d'una banda o d'una altra.
L'ordinador com a tutor, pot facilitar l'aprenentatge, es més motivador per als alumnes i també permet ampliar coneixements,etc.
En canvi, la figura del mestre es molt important perquè alhora d'introduir un tema nou o un concepte si els alumnes no l'entenen se'ls hi pot tornar a explicar.
En el meu bloc he trobat una notícia sobre els oridnadors a l'aula. http://oriolvalls.blogspot.com/2009/01/primer-comentari-al-bloc-de.html
Aquest es un tema que ens afecta de forma molt directa i l'he comentat al meu blog.
ResponEliminaenllaç
Hola!Sóc la Laia de 1r de Magisteri Llengua Estrangera.
ResponEliminaEl dijous 18 de desembre, ja vaig parlar d’aquesta eina tan útil que a tots ens sonava d’haver-la fet servir algun dia de petits.
Com ja he dit, és un recurs que últimament estan fent servir molt a les escoles, com per exemple la meva escola de pràctiques de Bellvitge. Està molt bé que la facin servir però com ja he comentat a altres entrades del meu bloc, jo la faria servir com una eina complementaria, no com una eina que substituís al mestre.
Aquí teniu la meva direcció on parlo més d’aquest tema:
http://lagalabloc.blogspot.com/
Hola,sóc l'Anna Sans de primer de magistèri d'educació especial. Vaig al grup 1D de noves tecnologies i aquí us deixo la meva intervenció
ResponEliminahttp://annasans.blogspot.com/
Des del meu blog he comentat una mica aquesta metafora de l'ordinador com a tutor si uus interesa deixo aqui l'adreça:
ResponEliminahttp://cristinafor.blogspot.com/
hola!! en el meu bloc trobaràs una entrada amb aquest apartat!!
ResponEliminahttp://emmatic.blogspot.com/
En el meu bloc hi ha una entrada pel que fa la metàfora tutorial: Ordinador com a tutor.
ResponEliminaÉs possible que l'ordinador substitueixi al mestre en un futur?
Neus Abayà Palau.
Hola companys!deixo aquí el link del meu blog per convidar-vos a visitar-lo, ja que he fet una entrada sobre el jclick i l'he complementat amb una activitat que vaig realitzar amb aquesr mateix programa.
ResponEliminaEl Jclikc com a crador d'activitats.
Melanie Lurbe Cruz.